Kärdla sadam
Kärdla sadam rajati kalevivabriku tooraine ja toodangu transportimiseks, kuuludes algselt Hiiu-Kärdla kalevivabrikule. 19. sajandil oli see ainuke väliskaubandusõigusega sadam saarel; ajavahemikus 1849-1944 saare suurima kaubakäibega sadam; 20. sajandi alguses pandi käima reisiliin Kärdla-Tallinn, mis toimis Teise maailmasõja alguseni. 1885. aastal ehitati sadamasse sissesõidu hõlbustamiseks 3 liinimärki – kaks Kärdlasse ja üks Lehtmasse. Sadama kesksemad ehitised olid 142 m pikkune sadamasild ja suured kivist sadamaaidad. Kaup veeti sadamasillalt ladudesse hobustega. Kail oli rööbastee, millel liikusid kaeramootoriga või meeste lihasjõul käitavad kaubakärud. Kärdla sadam hävis Teise maailmasõja lõpus, 1944. aastal. Alates 2011. aastast tegeleb sadama taastamise ja arendamisega SA Kärdla Sadam.
Galerii
On peatus teekonnal:
Sulle võib veel huvi pakkuda: